- AI-st ei saa üle ega ümber – tegelikult on AI tulek turule väga hea, sest see annab uusi ja paremaid võimalusi täpsemaks turundamiseks. AI muudab Chatbotid vastamisel targemaks, seega on aina raskem aru saada, et räägid robotiga. AI annab võimaluse liita veebilehele häälotsing, on ju Siri iPhone’ikasutajate seas tõusev trend. Paljud iPhone’i omanikud kasutavad Sirit hetkel veel ainult autoga sõites, aga see mugavus liigub tasapisi aina rohkem ka veebi. Veebilehtedele integreeritavad virtuaalassistendid on tõusev trend, Amazoni Alexa on juba päris populaarne Amazoni kasutajate seas. AI võimaldab ka turundustekstide efektiivsemat koostamist. Kõik need arengud aitavad turundajatel sihtrühma täpsemini tabada, vältides samal ajal reklaamide näitamist mittehuvitatud kasutajatele. AI võimaluste spekter laieneb pidevalt.
- Sotsiaalmeedia jätkuv kasv. Sotsiaalmeedia platvormide arvukus pakub kasutajatele laia valikut, kuid teisalt muudab see turundajate jaoks keeruliseks otsustamise, millistesse platvormidesse rohkem investeerida. Kõikides kanalites ei jõua ja ei olegi mõistlik olla. Lisaks liigub osa Google’i otsingumootori funktsioonist samuti sotsiaalmeedia platvormidesse (alla 21-aastane kasutaja teeb peamiselt päringuid TikTokist). Seega kasuta # võimalikult täpselt.
- Mängulise vormi kasutamine turunduses. Aina populaarsemaks muutuvad interaktiivsed videod, erinevad kalkulaatorid ja muud tööriistad, mis pakuvad kasutajale mingit lisaväärtust (näiteks: sisesta oma silma- ja juuksevärv ja riiete e-pood näitab, millised värvid Sulle kõige paremini sobivad jne). Mängulisuse lisamine aitab hoida kasutajat kauem veebilehel, mis omakorda aitab saada kasutaja kohta rohkem infot, et teha talle paremaid ja täpsemaid pakkumisi. Praeguses maailmas, kus valitsevad inflatsioon ja Euribori tõus, otsivad kasutajad lõbusat ja meelelahutuslikku sisu.
- Inimlik lähenemine. Arvestades eelmises punktis mainitud majanduslikku seisu, tuleb aina enam esile, et inimesed ei taha end tunda pelgalt kasumi- või kliendikaardinumbrina. Seega tõuseb B2B ja B2C asemel fookusesse B2H ehk business to human. Siin on märksõnadeks lugude jutustamine, mis kõnetavad kasutajat inimlikul või sõbra tasemel. Selle parimaks väljundiks on aina populaarust koguv videosisu.
- Google otsingumootor on jätkuvalt tugev ja efektiivne turundusplatvorm. Googles tehakse hinnanguliselt 6,3 miljonit päringut igas minutis ja isegi kui mingi osa otsingutest liigub sotsiaalmeedia platvormidesse, on otsingumootor endiselt tegija. Selles hakkavad olulisemat rolli mängima veebilehe relevantsus, otsingusõna ja veebilehe seos, Google-i algoritmide poolt antav ranking otsingusõnale ja maandumislehele. Kui 2018. aastal oli Google-i otsingumootor brändi mõjutamise edetabelis 11. kohal, siis 2022 oli 5. kohal ning tõus aina jätkub. Aina kasvav trend on otsingumootorites ka hääl- ja pildiotsing (Google Lens pildiotsingut tehakse kogu maailmas keskmiselt kuus 12 miljardit korda). Mis tähendab, et veebilehe piltide optimeerimine muutub üha olulisemaks.
- Liitreaalsuse(AR) roll on viimastel aastatel turunduses oluliselt kasvanud, pakkudes brändidele uusi viise tarbijate kaasamiseks. AR-tehnoloogia võimaldab luua interaktiivseid ja meeldejäävaid kogemusi, mis rikastavad tarbijate brändikogemust. AR on muutnud digitaalseid reklaame, võimaldades tarbijatel tooteid virtuaalselt proovida või nendega suhelda. Näiteks kosmeetika- ja moebrändid kasutavad AR-i, et pakkuda virtuaalseid prooviruume. AR rakendused suurendavad kaasatust, pakkudes tarbijatele mängulisi ja harivaid kogemusi, misläbi suureneb bränditeadlikkus ja kasvab lojaalsus.
Välja toodud trendid näitavad, et ettevõtete veebilehed muutuvad tehniliselt keerukamaks, kuid pakuvad samal ajal kasutajatele paremaid võimalusi sobiva toote või teenuse leidmiseks. Ettevõtted peavad tegema rohkem kasutajauuringuid, et paremini tunda oma sihtrühma ja olla aktiivsed nendes sotsiaalmeedia kanalites, kus nende olulised kasutajad liiguvad. Paremini oma klienti tundes muutub turundamine efektiivsemaks ja vähem kulukaks.
Kasutatud allikad: MH teadmised, Kodehash, Similarweb Gamification marketing, Kantar Marketing trends 2024, Think With Google, ChatGPT.