“90-protsendilise tõenäosusega saab alates 1. augustist Eestis TikToki reklaamiteenust kasutada”, teatas reklaamide vahendamisega tegelev ettevõte Aleph Holding. Hetkel saavad TikToki kasutajad vaid isiklikke postitusi võimendada, kuid uue teenusega avaneb võimalus registreerida eraldiseisev reklaamikonto, kus saab postitada reklaamideks mõeldud videoid ja jälgida konkurentide tegevusi.
Miks teha TikTokis reklaami juba augustis?
- Eestis igakuiselt ligi 400 000 kasutajat.
- TikTok on meelelahutusplatvorm, mida ei külastata vaid korraks, vaid keskmine kasutaja vaatab videosid 100 minutit päevas.
- Reklaam hakkab olema iga neljas või viies video voos (feed’is) ehk keskmisest 100-st külastusminutist on reklaami vaadata võimalik 20–25 minutit.
- Oled esimeste seas, tänu millele saavad Sinu reklaamid rohkem pinda ja tähelepanu.
Mida reklaammaterjalide puhul silmas pidada?
- Kõiki reklaame on võimalik vahele jätta (skippable), ehk kasutaja pole kohustatud reklaami lõpuni vaatama, mistõttu turundajad peavad ekstra vaeva nägema kaasavate reklaamide koostamisel.
- Kasuta 9:16 formaadis 15–30-sekundilisi videod, kus 6 sekundi jooksul too välja kampaania põhiline väärtuspakkumine.
- Video peab olema mõeldud häälega kuulamiseks – kasuta muusikat, dubleerimist, ASMRi või heliefekte.
- Ära kasuta ebaolulisi nuppe ja “Swipe Up” üleskutseid, vaid lisa üleskutse tegevusele (CTA) nii videosse kui ka nupuna, mis on tõeliselt asjakohane reklaami seisukohalt ja äriliselt oluline.
- Järgi safe area’t ehk ära lisa olulist infot video kirjelduse ja nuppude kuvamise alasse.
Mida on oluline teada enne reklaamimist?
- Alguses on saadaval ainult järgnevad ostumudelid: liiklusele suunatud (traffic), konversioonipõhine (web conversion), kontaktide hankimine (lead generation) ja äpi reklaam (app promotion).
- Loo kliendile üks konto, mille all on 3–5 reklaamrühma (võimalikult erinevad), mille all on omakorda 3–5 reklaami (värskenda neid pidevalt).
- Alusta sihtimist võimalikult laialt, eriti Eesti-sugusel väikesel turul.
- Päevane eelarve peab olema 10–20-kordne eeldatav CPA hind. Näiteks, kui ostad CPC-d ja selle hind on 0,50 €, siis päevane eelarve peab olema vähemalt 5–10 eurot.
- TikTok on üks rangema reklaamipoliitikaga platvorme – seal on keelatud poliitilised reklaamid, seksteenused, alkohol, tubakas ja teised ebaseaduslikud või kahjulikud tegevusalad.
- Kasuta TikToki reklaamikonto Creative tööriistu, kust näed parasjagu populaarseid trende, konkurentide reklaame, saad luua videosid ning teha koostööd sisuloojatega.
- TikTok Shop ei ole lähitulevikus Eestisse tulemas.
Kuigi 1. augusti kuupäev ei ole veel kivisse raiutud, tasub end TikTokis reklaamimiseks juba ette valmistada. Tutvu trendide ja platvormi iseärasustega ning mõtle, mis tüüpi reklaame seal teha soovid. Seda enam, et CPM on väidetavalt kaks korda soodsam kui Meta kanalites.